memo

oltre a tutte le difficoltà in cui mi trovo ora, si aggiunge la barriera linguistica, che non aiuta certo.
Potersi esprimere correttamente è per me fondamentale, ma in una lingua che non è la mia e per giunta in "medichese", il compito è molto più complesso.
Ecco il perchè di questo memo che insieme a mr. Gordilla abbiamo appena scritto e che mi aiuterà durante la conversazione con la sig.ra van Meel.

Waar ik mee worstel en wat mij dwars zit is:

1. Bij de intake gesprek van 10 maart ik en mijn man, die ook aanwezig was, hebben de impressie gehaad dat is reeds besloten dat de bariatrische oplossing voor mij de Gastric Bypass is. Dit geeft een beetje het gevoel van een oplossing voor alle problemen zonder inhoudelijk naar het patiente profiel te kijken.

2. Op basis van, voor mij beschikbare informatie, kom ik zelf tot de conclusie dat de Sleeve (maagverkleining), ondanks het gebrek aan lange termijn data, een betere oplossing voor mij zou kunnen zijn.
De sleeve geeft mij meer gemoedsrust omdat, ondanks dat een grote deel van de maag verwijdert wordt, het eind resultaat lijkt nog het meest op de natuurlijk situatie van de organen in het lichaam. Waardoor geen risico is van Dumping en de maag nog toegangkelijk blijft, mocht in de toekomst iets moeten worden gedaan.
Ook belangrijk om te weten: ik ben ook een hoeveelheid eter, geen binge or sweet eater.

3. Heb ik bij Slotervaart de keuze Sleeve als afzonderlijke operatie versus Bypass?

4. Mocht ik geen keuze hebben dan zit ik volgens mij in het verkeerde traject tenzij jullie mij fundamenteel / inhoudelijk kunnen overtuigen dat de bypass het beste voor mij is. Deze informatie moet echt fundamenteel en toetsbaar zijn voor mij, dus geen algemene, grosso  modo statistieken. Want de operatie heeft gevolgen voor de rest van mijn leven en dus ik moet een wel overwogen beslissing nemen.

Vragen die voor mij blijven bij een Sleeve zijn:
a. Mocht de Sleeve niet voldoende zijn op langere termijn, wat zijn dan de opties?
b. Naar mij weten is er een "light" malabsorptieve operatie mogelijk als tweede phase, dus geen duodenal switch die veel te zwaar zou voor mij zijn. Klopt dat?

Comments